Buca Belediyesi, vatandaşların kamusal alanları rahat ve güvenli şekilde kullanabilmesi için ilçe genelindeki denetimlerini artırdı. Gelen şikayetler doğrultusunda harekete geçen zabıta ekipleri, kaldırımları işgal ederek yaya geçişini engelleyen işletmelere yönelik kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdi.
Buca Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, kent düzenini korumak ve yaşam kalitesini artırmak amacıyla sürdürdüğü denetimlerde bu kez Kozağaç Mahallesi’ne odaklandı. Özellikle 220 Sokak üzerinde yoğunlaşan çalışmalarda, yayalara ait kaldırımların çeşitli malzemelerle işgal edildiği tespit edildi.
Ekipler, daha önce yapılan uyarılara rağmen kurallara aykırı uygulamalarını sürdüren işletme ve kişilere cezai işlem uyguladı. Yaya geçişini engelleyen masa, sandalye ve çeşitli malzemeler kaldırılırken, mevzuata aykırı şekilde kullanılan eşyalara da el konuldu. Yapılan çalışmalarla sokaklar yeniden yayaların kullanımına açıldı.
Hedef daha düzenli bir kent
Belediye yetkilileri, ilçe genelinde pazar yerlerinde gerçekleştirilen fiyat ve etiket denetimlerinin yanı sıra cadde ve sokaklardaki işgaliye kontrollerinin de aralıksız devam edeceğini bildirdi. Esnafa gerekli yasal bilgilendirmelerin yapıldığını belirten yetkililer, amaçlarının tüm Bucalıların ortak kullanım alanlarını korumak ve daha düzenli, daha yaşanabilir bir kent oluşturmak olduğunu ifade etti.
Yetkililer, vatandaşlardan gelen şikayet ve taleplerin dikkate alınmaya devam edeceğini vurgulayarak, kamusal alanların işgal edilmesine karşı denetimlerin kararlılıkla sürdürüleceğinin altını çizdi.